torsdag 21 mars 2013

Favoritjeansen blev en väska


Jag kunde inte slänga favoritjeansen. 

Kanske för att dom gamla jeansen ibland har en tendens att bli som gamla vänner. Väskan kom till några dagar innan jag skulle börja skolan. Jag kom plötsligt på att jag inte hade en väska som var stor nog åt mig som studerande.

Då kom dom härliga gamla jeansen till pass. Ja, som ni ser är det inte ett par jeans utan tre olika om jag inte minns helt fel.

Det här med innerfoder är också en rolig grej. Det här innefodret är min mans gamla skjorta. Skjortan som hängde i garderoben utan att ha blivit använd på ganska lång tid tyckte jag passade ganska bra som innerfoder. Kan ju nämna att den inte har blivit saknad ännu.

Det fiffiga med att använda gamla skjortor är att bröstfickan på skjortan kan användas som en innerficka till väskan. Den passar väldigt bra i storlek som mobilficka eller till en liten plånbok.



Så här blev baksidan. Jag tycker att det är snyggt när designen går ihop på alla håll och kanter.

Om ni känner för att testa att sy en jeansväska kan jag tipsa om att det kan behövas användas en jeansnål till er symaskin. Eftersom det blir mycket tyg, tjockt tyg, som ska sys ihop. Jag har för mig att jag hade sönder tre vanliga nålar innan jag tog mig till affären och köpte mig några jeansnålar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi hoppas att ni ska tycka om att vara på denna sida. Om ni vill kontakta oss gärna.