fredag 1 mars 2013

Väskor

Härliga vår med härliga väskor!




Kan man få för många väskor? Ja, om man frågar min garderob. Men nej om man frågar mig. Jag kan i varje fall inte få nog av att sy dom.



Den stora väskan med blommor är gjord av rester från när jag sydde gardiner. Ett underbart tyg som jag bara njuter av. För mig säger den "VÅR". 


Pris 250 kr





Däremot den lilla gråa är en  återbruksväska. För mig speglar den klass och tider då tygers kvalité var viktig. Jag tänker på den underbara dam som använde sig av kjolen som tyget är gjort av. Om man känner efter kan man riktigt känna den stolthet det var att få bära en sådan kjol. Förhoppningsvis kan den som vill bli dess nya ägare känna samma sak.


Pris 300 kr

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi hoppas att ni ska tycka om att vara på denna sida. Om ni vill kontakta oss gärna.